Buat Duit Blog

Sunday, March 03, 2013

~6 tahun sudah beKERJAYA~

tim87 | 9:51:00 PM |
alhamdulillah, syukur sangat-sangat ke hadrat ALLAH SWT, sebabnya pada tarikh 1 MAC 2013 adalah genap 6 TAHUN aku keje gomen.. xperlu la ek nak mention name jabatan ape kan.. kalau aku mention, mesti ado syarat! hehe~ tukor ngan aku.. ekekeke.. =D 

aku ingat lagi, mase aku dapat surat ni, aku xteruja sangat, sebabnye aku bukan nak keje sangat pon.. aku ingat nak sambung study kat U la kononnye.. mase ni aku xtau lagi result STPM aku brp.. balik-balik je aku keje kantin aritu, mak aku terus bagi aku surat tu.. die cakap, die dah bukak surat tu bagi pihak aku.. dia ckp lgi, kalau aku received surat tu, kompom aku sembunyikan sbb aku xnak keje dulu.. aku nak study.. uwaaaa.. aku tanya pendapat kengkawan aku, STUDY ke KEJE..? most of them jawab study!! argghh.. siess kelapa aku fening mase tu.. tanye org2 otai pulak, diorang kate KEROJE..! bapak aku kate, kalau nk study nanti, bila2 pon boleh, asal ade duit je boleh je study.. kalau kite tolak keje tu nanti, belum tentu aku senang lagi nak dapat keje.. ok, dah dgr penjelasan big boss aku tu, so, aku decide nk amik je keje tu.. lgipun, result stpm belum kluar lagi, tah dapat ke x U yg aku hidam2 sangat tu.. hihik..

walaupon baru je 6 tahun aku berkhidmat, banyak giler pengalaman yang aku dapat uolls.. skang ni, aku buat PLK (Pengajian Luar Kampus).. Insha Allah next year convo kalau xde halangan pape.. now baru aku teringat kate2 big boss aku dulu, ade duit je sng je nak study.. nasib baik aku amik keje ni, kalau x, melepas kedua-duanya.. aku dapat result STPM ok je, 4P je.. tapi nasib aku xbaik sebab aku xdapat U yang aku hingin sangat tuh.. hihi.. xpe la, keje pn dah ok ape walaupun aku hanya gred 17 je..

so, disini, aku nak ucapkan thanxx so much kat mak n bapak aku...!! Love both of u so muchhhhh!! walaupun anak mu ini sangat nakal kureng baek, tapi anakmu ini tetap ingat dan xlupe jasa-jasa mak n bapak..!! =") *sangat terharu ok!

No comments :