Buat Duit Blog

Wednesday, October 21, 2015

Stress waktu cuti!

tim87 | 11:02:00 PM |
Assalamualaikum korang!

Dah masuk beberapa hari dah aku cuti. Tapi still stress!! Argghhh... keje selalu memburu aku. Tak tahan la kalo camni selalu. Langsung takde privacy. Kerja apa kah begitu? Haishh. Ikutkan hati memang nak je anta notis terus. Apeeeee nii! Sieesss beb aku tak tahan. Korang nak tahu ape aku buat? Simple je camni haa..

1. Off kan phone.
2. Aku beli simcard baru and aku buat personal number. Hat yang lama tu aku jadikan number untuk urusan kerja jaa..

Biaq piii la dorang nak kata apa.

Tapi kan, ati still takkan tenang dan tenteram sebab pikiaq pasal kerja. Kerja ada tak pikiaq pasai aku hah? Dorang cuti camna pulak? So far lah kan, aku kalau tahu seseorang tu cuti, memang taku aku nak ganggu. Yang betui betui urgent jaaa baru aku call tu pun aku usaha dulu dapatkan apa yang perlu. Kalau dah tak dapat sangat baru aku call orang tu. Tu pun rasa bersalah teramat sangat. Haaa! Senang cerita camni lah, kalau aku pun tak nak di ganggu waktu cuti, macam tu jugak aku tak ganggu orang waktu orang cuti. Sumpah cuti kali ni aku stress sangat-sangat. Boleh leleh ayaq mata tau dak!! Nangesssss jaa bila stress.. takdak pun yang paham aku waktu ni. Hhmmmm..

Tak tau plak aku nak bebel malam ni pasal stress. Sumpah dah aku makin tak tahan dengan organisasi aku skang ni. Pelik dan melampau-lampau. Aku try nak hepi-hepi kan diri aku. Dah boleh dah. Dah boleh adapt dah bab-bab keje walaupun belum semua aku belajar. Tapi bila dah start nak try rasa keseronokan bekerja tu, bila pihak atasan dan orang-orang tertentu tu buat aku jadi nekad pulak nak resign. Spoil betul!! Dah nak capai dah keseronokan tu. Dem!

Sapa la nak paham aku skang ni ah. Sapa!!!! Hati tengah berkecamuk! Stress sangat-sangat dah! Henpon ni pun dah berapa kali aku baling dah. Kesian family aku. Kadang-kadang dorang bercakap pun aku tak jawab. Aku respon kasar. Aku respon rasa nak marah walaupun takde kaitan ngan dorang. Ermmm.. and mostly cakap aku kurang bercakap skang. Hangen tak tentu pasal je. Especially mak aku ngan somi aku. Dorang cakap aku ni nak marah je keje. Heshh.. tu aku mengaku. Memang 2 3 ari ni aku rase nak marah je walaupun takde sape carik pasal ngan aku. Tapi bila aku buka whatsapp jabatan ke dapat call daripada jabatan ke, aku otometik marah dengan sapa yang bercakap ngan aku lepas tu. Ermm.. sorry mak... sorry semuaa..!! :'( aku emosi sangat. aku yakin 200% punca daripada kerja aku! Masa cuti ni lah arahan dari atas lah, arahan itu arahan ini lah, call dari staff lah itu lah ini lah... kusut tau tak!! Kusuuttttt!!! Arghh!!! Kenapa aku seteruk ni ahhh!!!!! :'( nak meraungggg je ni haa!! Uwaaaaa!! Sumpah aku tak tahannn!! Kalau tak sebab kewangan dah lama aku berhenti kerja...!! :"( hati merah ni je tempat aku lepaskan marah aku. Spoil dah belog ni tau x!!

Salah aku semua ni..!! Salah aku salah pilih kerjaya!! Salah aku!!
Takde sape yang faham keadaan aku skang. Takde. Takde. :"( sedeh sorang sorang. Kemurungan dah skang ni..

Tu lahh.. dari hari tu aku nak resign, korang tak bagi. Bila dah jadi camni, pandai cakap sabar sabar sabar. Korang tak rasa apa yang aku rasa tau tak!! Kusuuttttt sangaaaattttt2! Tak tau nak explain camnaaaaa!!!! :'( yang aku tahu skang aku nak nangis je. Rasa nak pecahkan je henpon ni ha...  maksimum dah tahap kesabaran aku ni.
Rasa nak jauhkan diri daripada orang je. Rasa nak melarikan diri je. Rasa nak menyepi je. Jauh daripada semua orang. Hilangkan diri dan biarlah takda siapa yang tahu. Biarlah. Dah kata pun tak faham keadaan dan perasaan aku kan. So elok sangat lah aku bawak diri. Ermmm.. :'( Ya Allah.. apa nak jadi ngan aku ni hah..

Xoxo,
Hati merah dah gelap.

No comments :